2012. október 20., szombat

Fahéjas szilvaleves körtével tejszínhabbal


A gyümölcsből készült levesek - mindig az idénynek megfelelő gyümölcsökből - az egyik kedvencem. Tavasszal azért, mert nagyon várjuk a friss gyümölcsöket, nyáron hidegen üditő, most kora ősszel pedig csak azért mert szeretjük, és egészen addig, amig az időjárás megengedi, hogy kellemesen hideg legyen, mert késő ősszel és télen már melegítő levesek kellenek.

Hozzávalók: 4 adag

1 kg szilva - legjobb az igazi besztercei, ezt azért írom, mert a kofák szeretik becsapni a vásárlót, hogy besztercei, de én a több évtizedes tapasztalatommal megismerem), 1 csapott mk. só, 2 fahéjrúd, de őrölt fahéj is lehet 1 kk.,  1 kiskanál szegfűszeg, ez is lehet őrölt 1 kk.,  1 citrom reszelt héja, 15 dkg cukor vagy fruktoz - vagy ízlés szerint - 1 tasak vaníliás pudingpor, 1,5 dl tejszín, rum - ez el is maradhat, ha gyerekek is fogyasztják, vagy a felnőtt külön beleteszi magának vagy a gyerekeknek a rum beletevése előtt veszünk ki a levesből.

A megmosott szilvákat félbevágom és kimagozom, beleteszem egy fazékba. Felöntöm 1,5-2 liter forró vízzel, és ízesítem sóval, fahéjjal,  szegfűszeggel, meg a citrom reszelt héjával. Amikor felforrt beleszórom a cukrot, és egyenletesen kevergetve beleöntöm a kevés hideg vízzel símára kevert pudingport. Ezután közepes tűzön főzöm pár percig, majd beleöntöm a kevés forró levessel elkevert tejszínt. Amikor a leves újból elérte a forráspontot, lehúzom a tűzról, ízesítem kevés rummal, és először hideg vízfürdőbe teszem, majd a hűtőbe jól lehűtöm. Tehetünk rá citromfüvet, de most én tejszínhabot tettem rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése