2012. augusztus 22., szerda

Húsgombócos paradicsomos tészta


Ami ebben az ételben van alapanyag, az mind a kedvenceink között van, de így együtt ez a tésztás étel pedig az egyik - ha nem a -  legkedvencebb.
Egyébként is nagy kifőtt tészta fogyasztók vagyunk ezért, hogy ne legyen unalmas igencsak kreatívnak kell lennem.

Hozzávalók: 4 adag

30 dkg orsótészta, 40 dkg darált sertéshús (de ízlés szerint más is lehet -  1 nagyobb száraz szemle, 20 dkg natúr sűrített paradicsom, 2 nyers paradicsom, (vagy télen darabolt konzerv paradicsom) 1 tojás,  1/2 dl olaj, 4 ek. reszelt parmezán sajt ( ez is lehet más is), 5 dkg parmezánforgács, 5 dkg mortadella, 15 dkg debreceni, 1 citrom reszelt héja, finomra vágott petrezselyem, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, pár darab bazsalikomlevél de jó a morzsolt is, 1/2 dl vörösbor, 1 hegyes zöldpaprika, őrölt bors, só, 2 dl tyúkhúsleves (esetleg leveskockából)

A húst ledaráltam összekevertem a beáztatott kicsavart zsemlével, az apróra vágott és olajban csak gyengén dinsztelt hagyma felével, a felvert tojással, a reszelt sajttal, a felaprított mortadellával meg a citromhéjjal. Sóztam, borsoztam és kis gombócokat - nekem 16 db lett, adagonként 4 db - formáztam belőle. A gombócokat a maradék hagymás, karikára vágott fél zöldpaprikás olajba tettem és fehéredésig sütöttem, majd óvatosan forgatva még 5 percig pirítottam a karikára vágott kolbásszal együtt is. Rálocsoltam a bort és a 2 dl folyadékot, ráöntöttem a darabolt paradicsomot, a sűrített paradicsomot és befedve takarékon gyakran kevergetve addig főztem - kb. 40 perc - amig a szósz jó sűrű lesz alatta. Ha a leve elpárologna pótoljuk.
Közben forrásban levő sós vízben megfőztem a tésztát, leszűrtem és kevés olajjal összekevertem. Összeforgathatjuk a húsgombócos mártással is, de én adagoltam a tésztára a mártást és belőle a 4-4 húsgombócot. A tetejére sajtforgácsot és petrezselyemzöldet szórtam. Repeta így nincs, akkor többet kell csinálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése