2012. augusztus 4., szombat

A cukkini: nem tök, nem uborka, de finom


A "felmenői" között ott vannak a tökfélék ennek a mediterrán országokban népszerű zöldségnek. Közép-Amerikában őshonos, és csak Amerika felfedezése után került Európába. Több neve is van courgettes, cukketti, zucchini. Mi cukkininek nevezzük. Tehát abba a családba tartozik amelyeknek tagjai az uborka, főzőtök, sütőtök, laskatök, patisszon, görögdinnye és a sárgadinye. Hazai ismertségét dr. Bálint Györgynek köszönhetjük, aki a 70-es évek elején hozott egy marék magot Olaszországból, a kertjében elvetette, és ma már becsüljük, mert értékes táplálék. Csekély eneriatartalmú, ezért fogyókúrázók is fogyaszthatják. Sokféle ásványi anyagot tartalmaz pl. mangánt, kálciumot, magnéziumot, káliumot, rezet, foszfort, cinket, A-, C- és B-vitamint. Könnyen emészthető, mert rostos. Antioxidáns, csökkenti az asztma, az ízületi és a reumatikus gyulladásokat, és a prosztataproblémák esélyét. 
Készíthető belőle vegyesen más zöldségekkel saláta, töltött, rakott egytálétel, vagy pörkölt, pástétom vagy a lecsónak is jellegzetes ízt ad.
Receptet nem írok, mert amit készítettem nagyon egyszerű és gyakori, talán nem is kellett volna betennem a blogomba.
Ez pedig a Bundázott azaz rántott cukkini petrezselymes rizzsel tartármártással
Lehet bundázni palacsintatésztába is.

2 megjegyzés:

  1. Megcsináltam rántva, tényleg nagyon finom. Ízesítésnek csak vegetát használtam. De nagyon finom a tócsni is cukkiniből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy kipróbáltad és ízlett. Tócsnit is csináltam már én is.

      Törlés