2012. június 24., vasárnap

Nyári halászlé

Ma Iván névnapja van és a férjem Iván, pontosabban kettős keresztneve van, a második Zoltán. Tehát tegnap pedig Zoltán volt. Ebédre halászlét kért amit nagyon szeret. Második fogás rántott hal volt és rántott sertéskaraj tartármártással, sült burgonyával, és a sertéskarajhoz az idei első kovászos uborkám. MIvel már mind a kettő van a blogomba így ezt a két utóbbi ételt nem tettem be. Desszert Túrós vaníliakrémes eperhab volt - ezt pedig később teszem be, mert ma nem volt ídőm.


Hozzávalók: 4 vagy 6 adag
4-8 db pontyszelet, 1 doboz (20 dkg) halászlésűrítmény, 1 csomag Laci bácsi bográcsos ételek halászlé alappor, 1 hegyes csípős zöldpaprika, vagy piros kápia paprika,  1 nagy fej vöröshagyma, ízlés szerint kalocsai őrölt pirospaprika, hogy még szebb piros legyen, 2,5 liter víz, só, kevés olaj, volt még korábbról a fagyasztóban egy nagy süllő fej, azt is felhasználtam.

Halszeletet vettünk így csak megmostam besóztam és hagytam állni. Apróra vágtam a vöröshagymát és  a kápia paprikát karikára vágtam meg egy pár karika csípős paprikát is hozzátéve egy szélesebb szájú magas oldalú fazékban az olajban megdinszteltem - ha szabadban készítjük, akkor jöhet a bogrács - felöntöttem  2,5-3 liter hideg vízzel. Beletettem a halászlé sűrítményt, majd a halászlé alapport és csomómentesre kevertem. A szép égővörös szín érdekében beletettem az őrölt pirospaprikát - aki szereti csípőset válasszon . Rotyogtattam kb. fél órát, ekkor beletettem a halszeleteket és a süllő fejét is, és további 20-30 percet főztem. Nagyon finom lett.
(Ha több időm van akkor azért maradok a vegyes apró halas főzésnél, majd a passzírozásnál, de a kész sűrítmény és az alappor sem rossz, sőt....)

4 megjegyzés:

  1. Imádom a Halászlét , magam is szoktam készíteni , de csak ritkán , mert a család nem szereti . Remélem jól vagy !? Szép napot és hetet kívánok sok szeretettel : sysy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem vagyok oda érte, de ettől még jól készítem és csak a férjem kedvéért.
      Én is kívánok szép napot, hetet.

      Törlés
  2. Isten éltesse a párodat!
    A halászlé a kedvenc ételem:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Róza átadom a férjemnek a jó kívánságod.
      A férjem is nagyon szereti én nem annyira csak a kedvéért készítem.

      Törlés