2012. február 20., hétfő

Rakott palacsinta


 Én azt hiszem, hogy nincs ember, aki a palacsintát ne szeretné, így vagyok ezzel én is. Sokféle töltelékkel és többféle változatban készíthetjük. Laktató húsos leves ami lehet gulyás, ragu, - vagy mint most nálam - felesborsó-leves csípős debrecenivel -mellé kielégítő ebéd.

Hozzávalók: 8 vagy 12 szelet
A szokásos módon palacsintát sütöttem -  szép vékonyakra szoktam, kb. 16 db-ot. Kell hozzá 15-20 dkg darált mák, kakaó, baracklekvár (ezt én készítettem), 10 dkg vaj vagy sütő margarin, édesítő fruktoz vagy cukor, tejszínhab. tej, őrölt fahéj, reszelt citromhéj
A kb. 2-3  dl tejbe belereszelem a citromhéjat, ízesítem a fahéjjal fruktozzal és amikor felforr beleteszem a mákot, és keverem amíg jó kenhető állagú lesz. A kakaót is összekeverem az ízlés szerinti édesítővel. Elkezdem a palacsinták töltését, az alsó lapra mák majd a második lapra kakaó, és a harmadikra lekvár, ezt ismétlem amíg tart a palacsinta. Elkészítem a mázat, olvasztok vajat édesítem és beleteszek kakaót és krémesre keverem. Még forrón a palacsintára terítem és elsimítom a tetején és az oldalán körbe. Tejszínhabot nyomok rá - sokkal többet mint amit lefényképeztem, mert szeretjük.
Bármilyen más töltelék is lehet - ki mit szeret. Felszeletelem torta formára 8 vagy 12 szeletre.

2 megjegyzés:

  1. Hű, de guszta a palacsintád! Ez már palacsinta torta! Elhiszem, hogy finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hát igen ezt már tortának is lehetne mondani, de nem a klasszikus értelembe. Igen, finom volt.

      Törlés