2011. december 16., péntek

Libatepertős-citromos pogácsa

Mint minden tepertőt, így a libatepertőt is sokféle ételként fogyszthatjuk. Kisülve lilahagymával, jó házi kenyérrel, de készülhet belőle pástétom is. Na és itt van a finom pogácsa ami nálunk minden változatban jöhet. Ez a változat csak abban tér el a hagyományos tepertős pogácsától, hogy reszelt citromhéj van benne.

Hozzávalók: kb. 20 pogácsához

25 dkg liszt, 10 dkg libatepertő (ledarált), 5 dkg Ráma margarin, 1 tojás, 1 dl tej, 3 dkg élesztő, só, bors, 1 citrom, tojás a pogácsa kenéséhez 
Az élesztőt a langyos tejben felfuttattam. Elmorzsoltam a lisztben a margarint, hozzáadtam a tojást, az élesztős tejet, a reszelt citromhéjat, a tepertőt, sót, borsot és összegyurtam. A cipóvá alakított tésztát konyharuhával letakartam és 1,5  órát hagytam kelni. Ezután lisztezett deszkán a tésztát 2-2,5 cm vastagra kinyújtottam, a felvert tojással megkentem és éles késsel bevagdostam a tetejét kockásra. Kiszaggattam pogácsaszaggatóval, és előmelegített sütőben közepes fokon aranysárgára sütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Lívia ez nagyon finom lehet!:)
    Tepertő és citromhéj, biztosan izgalmas párosítás!
    A pogácsák nagyon szépek lettek!:)

    Áldott Advent 4. vasárnapját kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Roza!

    Igen, finom volt a pogácsa. Valóban izgalmas párosítás a citromhéj. Tudod, hogy sokszor kevés kell ahhoz, hogy valamit "megbolondítsunk" - jó értelemben.
    Neked és a kedves családodnak is áldott adventet, boldog karácsonyt és minden jót kívánok.

    VálaszTörlés