2011. október 29., szombat

Joghurtkrémes sütőtök mézeskalács morzsával


Mézeskalácsot nagyon gyakran készítek nem csak karácsonykor vagy húsvétkor, és volt idő amikor vásároztam vele. Zsűrízett és díjazott munkáim vannak. Marad mindig belőle annyi és olyan amit saját magunknak nem díszítgetek, hanem puhán tartva eszegetjük. Most is egy keveset morzsává daraboltam és így kitűnő kísérője ennek a finom és lágy pohárkrémnek.
Elkészíthetjük karácsonykor is, de most ősszel is adja magát ez a remek zöldség a sötőtök, hogy ez a finomság készüljön belőle.

Hozzávalók: 1 adag
Egy egész tököt süssünk meg feldarabolva, bevagdosva és ebből vegyünk el annyit amennyi adagot akarunk készíteni. Én egy adaghoz adom meg a mennyiséget minden hozzávalóból.
20 dkg megsült tök, 1/2 dl joghurt, 5 dkg nádcukor vagy gyümölcscukor (fruktoz), 1/2 dl tejföl vagy tejszín, őrölt fahéj, szegfűszeg, és mézeskalács morzsa

A puhára sütött tököt kanállal kikaparom a héjából és pépesítem villával. A cukrot karamellizálom, majd felöntöm a tejszínnel vagy tejföllel (én telföllel csináltam) és megvárom amíg folyékonnyá válik. Langyosra hűtöm és belekeverem a joghurtot a tökpürét és ízlés szerint teszek bele fahéjat, szegfűszeget. Összekeverem, pohárba töltöm a krémet és a tetejét megszórom a mézeskalács morzsával.
Nagyon finom. Ha valaki ezt az adagot ennek ellenére soknak tartja, akkor tegye két pohárba.

4 megjegyzés:

  1. Lívia, ez nagyon finomnak tűnik, biztosan az is!:)

    VálaszTörlés
  2. Igen finom, persze szerintem, mert tudod, hogy az ízlések különbözőek. Mindenki akkor tudja meg ha elkészíti. A hozzávalók alapján rossz nem lehet az biztos.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik nekem is, legközelebb kipróbálom, ha tököt sütök. Esetleg egy bevált mézeskalács receptet is írnál hozzá, olyat, ami puhán marad?

    VálaszTörlés
  4. Bróbáld ki remélem, hogy ízleni fog. Nagyon sok mézeskalács receptem van, majd leírom a puha receptjét.

    VálaszTörlés