2011. augusztus 1., hétfő

Tejfölös-burgonyás, fűszeres csirkecombok


A sütőben (csőben) sült egytálételek nagyon népszerű ételcsoportja a konyhánknak. Amikor ilyet készít egy háziassony, akkor általában könnyű dolga van, mert csak össze kell rakni az anyagokat és a sütőben finomra összesülnek az ízek és egy finom étel születik. Én is akkor készítem - de ezt már írtam - amikor nem akarok sok időt tölteni a konyhámban, de mégis valami nem megszokottat akarok összehozni. Na erre jók a sütőben sültek.

Hozzávalók: 4 adag

4 db csirkecomb, 1 kg burgonya, 1 vöröshagyma, 4 dl tejföl, 3 gerezd fokhagyma, 1 ek. mustár, kevés olaj, só, őrölt bors, 1 csokor petrezselyem, zsemlemorzsa, (2 piros színű paprika)
A burgonyát meghámozom és vékony karikára vágom, tálba teszem, majd hozzáadom a tejfölt az apróra vágott vöröshagymát, sózom, borsozom. Jól összeforgatom, majd olajozott, zsemlemorzsával beszórt tepsibe teszem és egyenletesen eligazítom. A csirkecombot megmosom, leszárítom a sóval, borssal, mustárral, reszelt fokhagymával az aprított petrezselyemmel fűszerezem és a burgonya tetejére teszem. Alufóliával letakarom és 190 fokos sütőben félig megpárolom, majd fólia nélkül pirosra sütöm. A fólia nélküli félidőben a combokat megfordítom, hogy mind a két oldaluk pirosra süljön. Ha elkészült 10 percig pihentetem, majd forrón tálalom, díszíthetjük kockára vágott piros színű paprikával 

4 megjegyzés:

  1. Én is gyakran készítek csőben sültet,egyszerű és nagyszerű.Guszta lett a csirkecombbal.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Aleda, ez valóban egyszerű és szerintem is nagyszerű, de ez ízlés dolga - tudod.

    VálaszTörlés
  3. Régebben valami nagyon hasonlót készítettem, csak kiklopfolt disznóhús szeletek kerültek egy rétegben a krumplisor tetejére, sok hagymával befedve és még egy krumpliszelet sorral betakarva. Nagyon finom lehet!!!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a megjegyzésed, a Te változatotod is biztos, hogy finom lehet. Ha blogodban megtalálható, akkor majd kipróbálom.

    VálaszTörlés