2011. július 18., hétfő

Sonkás, fűszeres burgonyás tészta


Létezik olyan, hogy bizonyos ételek szeretete öröklődik, hogy nem csak az történik, hogy ki mit kap enni kisgyerekként és aztán  vagy szereti vagy nem? Az én családomban csak az édesapám és én szerettük, de nagyon a kifőtt tésztát, elsősorban a sósat. Sok férfi látni sem bírja, de örülök annak, hogy a férjem ebben rám hasonlít, mert ő is szereti. Ez most nem a megszokott krumplis tészta - azt is készítem - hanem egy húsos változat.

Hozzávalók:

30 dkg kockatészta, 25 dkg sonka (főtt) vagy füstölt hús, 25 dkg újburgonya, 4 újhagyma, 1 gerezd fokhagyma, só, reszelt szerecsendió, kevés pirospaprika, olaj

A burgonyát kockára vágom sós vízben megfőzöm. A sonkát ledarálom. A tésztát sós vízben megfőzöm. A hagymát apróra vágom a zöld szárával együtt és 3 ek. olajban megdinsztelem, beleteszem az apróra vágott fokhagymát, a darált sonkát, sót, kevés pirospaprikát, szerecsendiót és pár percig párolom. A burgonyát leszűröm összetöröm belekeverem a fűszeres sonkát. A tésztát leszűröm kevés olajba forgatom és összekeverem a burgonyás sonkával. A tetejére aprított zöldhagyma szárát vagy petrezselymet szórok.

2 megjegyzés:

  1. Guszta lett, én is nagyon szeretem a főtt tésztát.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a megjegyzésed, kedves vagy. Mi is szeretjük, de ez a receptnél is kitűnt.

    VálaszTörlés