2011. május 4., szerda

Mazsolás túrógombóc


Én biztos vagyok abban, hogy nincs ember, aki a gombócot ne szeretné. Persze itt elsősorban a krumplis-lisztes szilvás gombócra gondolok, amit készítek is elég sűrűn amikor kapható már szilva. De a túrógombóc is finom, és még van egy pár amit készítek. Gyors étel, annak ellenére, hogy frissen készítjük. Ha elkészült, akkor elég egy pillantás, hogy étvágygerjesztő volta miatt rögtön megegyük - de mi másért is készült volna.

Hozzávalók: 9-10 db lesz
25 dkg friss tehéntúró, 5-5 dkg búzadara, 1 ek. liszt, 1 tojás, 1 ek. édesítő (fruktoz, de ez el is maradhat, ha sósan szeretjük), csipet só, 1 ek. mazsola, 5 dkg vaj, 2 dl tejföl

A mazsolát megmosom és leszárítom. A tehéntúrót villával összetöröm, és hozzáadom az egész felvert tojást, a búzadara felét, lisztet, sót (ízlés szerint édesítőt). Összekeverem és vizes kézzel fél tojásnyi gombócokat készítek, mindegyikbe mélyedést nyomok és 5-6 szem mazsolát teszek bele, majd újra formázom. A vajban megpirítom a maradék búzadarát, felöntöm kevés vízzel és addig keverem amig morzsalékos lesz. (én nem szeretem a gombócon a zsemlemorzsát, de ha valaki azt szereti készítse azzal). Forró vízbe rakom és amikor feljön a víz tetejére még főzöm 10-12 percig. Szűrőkanállal kiszedem és beleteszem a pirított darába és összeforgatom. Tálalom a tejföllel meglocsolva.

5 megjegyzés:

  1. Mazsolával töltve nem lehet rossz, hiszen a túró és a mazsola eleve nagy barátok ;-)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a túrógombócot én is készítettem, meggyel töltve és áfonyaszósszal.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mrita és Anazar!

    Köszönöm mindkettőtöknek a megjegyzést, kedvesek vagytok.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Lívia!
    Örülök, hogy nálam jártál, így rátalálhattam a blogodra. Át fogom nézegetni, nagyon jónak ígérkezik.
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Roza!

    Én is örülök, hogy a Gasztro izlés szerint gyüjtő oldalon láttalak, nézegetni foglak.

    VálaszTörlés