2011. május 25., szerda

Epres pite


Ez a sütemény egy könnyű édesség. Én nem vagyok egy nagy édességfaló  vagy tortafaló, különösen nem a vajas, krémes édességeké. Ez meglátszik a blogomon is, nem található sok sütemény. De a gyűmölcsös süteményeket szeretem és a kelt tésztákat is. Egyre melegebb az idő, és ilyenkor nem esik jól megterhelni  a gyomrunkat, ezért ez a sütemény éppen ilyenkor jó. A gyümölcsös finomságok nálam mindig jöhetnek, és készítem is.

Hozzávalók:

14 dkg liszt, 14 dkg cukor, vagy fruktozum, 7 tojás,  2 tasak vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, 2 dkg olvasztott vaj, 1/2 tasak sütőpor, 30 dkg eper

A tojásokat szétválasztom és a sárgájukat a cukorral, a vaníliás cukorral, a reszelt citromhéjjal és az olvasztott, kissé lehűtött vajjal fehéredésig keverem. A tojások fehérjét csipet sóval kemény habbá verem, és a sütőporral elkevert lisztet beleforgatom. Sütőpapírral kibélelek egy kerek tortaformát és beleöntöm a keveréket. A megmosott és lecsumázott, leszárított epreket a tetejére szórom, és 190 fokos sütőben 35 percig sütöm.
Ha kész a tetejét megszórom cukorral, de olvasztott csokoládét is csurgathatunk rá.
Sütés közben legalább 10 percig ne nyissuk ki a sütő ajtaját, főleg ne az első 10 percben, mert összeesik a tészta.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönöm, kedves vagy, de én nem látom szépnek csak az az igaz,hogy könnyű és finom.

    VálaszTörlés