2011. április 11., hétfő

Tavaszi leves medvehagymás zsemlegombóccal


Azt a nagy csokor medvehagymát amit vásároltam három ételhez használtam fel, a harmadik ez a leves. Ezzel én kimerítettem az idén tavasszal a medvehagyma használatát.
A zsemlegombócba is finom volt amit nélküle is gyakran készítek, de ilyenkor a medvehagyma érdekesebbé, még ízletesebbé teszi.

Hozzávalók:

4 szál sárgarépa, 2 szál fehérrépa, 1 kisebb zellergumó, 4 szál zöldhagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1/2 csokor petrezselyem, 2-3 szál zellerzöld, 1 tk. tárkony, 2 dkg liszt (teljes kiörlésű), 4 ek olaj, 1 tk. pirospaprika
Zsemlegombóchoz:
1 szikkadt zsemle, 1 tojás, 1 kicsi vöröshagyma vagy 2 szál újhagyma, 2 ek. olaj, 1/2 csokor petrezselyem, 8 kisebb medvehagymalevél, 1-2 kanál zsemlemorzsa, 1-2 kanál liszt (de lehet, hogy több is kell, ezt látni fogjuk a lágyságától függően, se lágy, se kemény ne legyen, hogy összeálljon gombócnak), só, bors
A zöldségeket megpucolom, karikára vágom, a hagymákat, petrezselymet, zellerzöldet pedig apróra. A hagymát a 2 ek. olajban megdinsztelem, beleteszem a fokhagymát és amikor megérzem az illatát már teszem is hozzá a zöldségeket, sót és tovább párolom, kb. 15 percig. Ekkor felöntöm  vízzel és főzöm. Közben a maradék olajban gyengén megpirítom a lisztet, beleteszem a paprikát és ha a zöldség puha belekeverem a levesbe. Beleteszem a zöldfűszereket, tárkonyt, borsot és még 5 percet főzöm.
A vízben áztatott zsömlét kicsavarom. A hagymát az olajban megdinsztelem, a medvehagymaleveleket apróra vágom, és a petrezselymet is. A felvert tojásba teszem a zsömlét, a langyosra hűlt hagymát, a zöldfűszereket, borsot, sót, a zsemlemorzsát. Pihentetem kicsit, majd a lisztet is belekeverem. Vizes kézzel gombóckat formázok és a levesbe főzöm, (hogy mekkorákat ez ízlés dolga én nagyobbakat, de lehetnek aprók is).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése