2011. április 2., szombat

Stíriai metélt


Nem teljesen autentikus a receptem, mert szélesmetéltből kellene készíteni, de nekem ez éppen nem volt itthon, így gyufatésztából készítettem, és mazsola helyett aszalt szilvát tettem bele. De így is nagyon finom lett. Lehet, hogy csak azért, mert éppen ezt kívántam ma enni, de a férjemnek is ízlett, mert ezt az ételt mindigis szerette.

Hozzávalók:

30 dkg gyufatészta, (de ha valaki szeret és tud is gyúrni, készítheti friss tésztából, én néha szoktam, és persze szélesmetéltként készítem, de nagyon finom a bolti is), 30 dkg tehéntúró (most házit vettem), 3 tojás, 3 dkg vaj, 1 tk. olaj, 1 ek. zsemlemorzsa, 2 dl tejföl, reszelt citromhéj, 10 dkg aszalt szilva (nem a kint tartott és nagyon száraz, hanem ami zacskóban kapható, nem  száraz), 3 ek. cukor vagy fruktozum, pici só

A vajat a 3 tojássárgával a cukorral, túróval és a tejföllel jól elkavarom, belereszelem az 1 citrom héját, a megmosott és leszárított szilvát, csipet sót és a tojások felvert habját.
A tésztát forró sós vízben kifőzöm, jól lecsurgatom.
Egy mély sütőtálat (ami lehet kerek, de négyszögletes is) kikenem az olajjal, beleszórom a morzsát. A kifőzött tésztát óvatosan összevegyítem a túrós keverékkel, és beleöntöm a formába, forró sütőben szép pirosra sütöm. Attól függően, hogy miben sütjük cikkekre (mint a tortát) vagy kockára vágjuk, cukorral meghintve tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése