2011. április 5., kedd

Rántott karfiol bazsalikomos rizzsel, tartármártással


Ez az étel nem a gasztronómia csúcsa, de egyszerűsége ellenére finom, mert a finomság az egyszerűségben található. Kezdő háziasszonyok is bátran belevághatnak a készítésébe, persze ha azon ételek között van amit szeretnek. Én most egytálételnek készítettem, de lehet előétel és vacsora is.

Hozzávalók:

1 kisebb szép karfiol, (de lehet mirelit rózsáira szedett, nekem van a mélyhűtőmben), 3 dl olaj, zsemlemorzsa, liszt, 2 tojás, só, 8-10 levél friss bazsalikom,
Tartármártáshoz:
A majonézt készíthetjük magunk is, de jó hozzá 1 kis tubusos majonéz, 2 ek. tejföl, 1 tk. mustár, csipetnyi cukor, só

A karfiolt rózsáira szedem, megmosom és forró sós vízben pár percig főzöm, (a mélyhűttet csak berakom a vízbe majd forrástól számítva pár percig blansírozom, szűrőkanállal kiszedem, és hagyom hűlni. Vigyázni kell, hogy ne puhuljon túl, mert szétesik.
Elkészítem a mártást, a hozzávalókat összekeverem és beteszem a hűtőbe.
A karfiolokat lisztbe, tojásba, és morzsába forgatom, forró olajban mindkét oldalát szép pirosra sütöm.
A rizst megmosom és sós vizben felteszem főni, (ez hasonló a gyors rizshez csak nincs zacskóba), leszűröm, és finoman összekeverem kevés olajjal és az apróra vágott bazsalikommal, majd formázom a tálaláshoz, díszítem bazsalikommal.

2 megjegyzés:

  1. Ennek nagyon örülök, szerintem is finom különben nem készíteném, mert csak olyat sütök-főzök amit szeretünk.

    VálaszTörlés