2011. április 26., kedd

Almás pite (Anyukám féle)


A családomban több évtizede sütjük, és a kedvenc süteményünk, mert egyszerű, de nagyszerű. Mivel cukorbeteg is van a családban, így sem a pitében, sem a tetején nincs cukor, csak fruktozum. A teteje megszórható azzal is, de most elhagytam. Nagyszombaton sütötttem, de mivel húsvét vasárnap és hétfőn nem voltunk itthon csak este későn, így most teszem fel.

Hozzávalók:

1/2 kg liszt, 25 dkg Ráma, 2 kg alma, 1 tojás, 2 dl tejföl, 1 sütőpor, 1 kk. só, fahéj a szóráshoz, 15 dkg fruktozum (gyümölcscukor)

A lisztet átszitálom, a margarint elmorzsolom benne, beleteszem a tojást, tejfölt, sütőport, sót, édesítőből 10 dkg-ot és összegyúrom.  Elfelezem a tésztát és két tepsi nagyságú lapot nyújtok belőle. (az én tepsim 37x21 cm-es, ha valakinek szélesebb a tepsije, akkor vékonyabb lesz a tészta) Az almát meghámozom, lereszelem, kissé kinyomkodom. A tepsit kibélelem sütőpapírral és beleteszem az egyik tésztalapot, majd ráterítem egyenletesen eloszlatva a reszelt almát és lenyomkodom, megszórom a fahéjjal, a maradék édesítővel. Ráterítem a másik lapot, kissé lelapítgatom és megszúrkálom villával, átszúrva az egészet az aljáig. Előmelegített sütőben közepes hőfokon rózsaszínesre sütöm, hústűvel ellenőrzöm, hogy átsült-e. Hagyom hűlni, majd kockára vágom.

2 megjegyzés:

  1. Imádom az almás pitét, egyik kedvencem. Rég nem készítettem, épp ideje lesz. Köszi az ötletet.
    Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dicséretet. Mi is nagyon szeretjük. Nem sűrűn készítem, de egy évben többször is.

    VálaszTörlés