2011. március 13., vasárnap

Pirított máj - ahogy én készítem



Igen, ahogy én készítem, mert legalább három féle változatot ismerek, de az enyém egy negyedik. Készíthetjük fiatal marha-, borjú - vagy sertésmájból, de ismerek olyan változatot amiben libamáj, borjú szűzpecsenye, többféle zöldség - zöldpaprika, paradicsom, zöldborsó, spárgafej pirított burgonya, fűszerek vannak, és ez egy magyaros változat. Na, én nem cifrázom ennyire, de azért azt a változatot sem készítem ami viszont kihagyja a paradicsomot és zöldpaprikát, nem beszélve a többiről. A  férjem egyik kedvence, tartalmas szafttal.

Hozzávalók:

60 dkg sertésmáj, 6 ek. olaj vagy 8 dkg zsír, 1 vöröshagyma, 1 zöldpaprika, 1 paradicsom, 1 gerezd fokhagyma, őrölt pirospaprika, őrölt bors, só, 80 dkg burgonya

A májat megmosom, leszárítom és rövid csíkokra vágom - nem túl vékonyra, hogy ki ne száradjon.  A zsíron dinsztelem az apróra vagy vékony karikára vágott vöröshagymát és zöldpaprikát, beleteszem a kis darabokra vágott paradicsomot, az apróra vágott fokhagymát. Zsírjára sütöm beleteszem a májat, és erős tűzön, állandó keverés közben meghintem a pirospaprikával, borssal. Az egészet elkeverem és csak a tálaláskor sózom.
Köretnek sós, fokhagymás vízben főtt burgonyát adok alá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése