2011. február 15., kedd

Szívalakú gyümölcstorta



Írtam magamról, hogy én a szezonális étkezés híve vagyok, de ez nem jelenti azt, hogy nem teszek kivételt,  vagy nem készítek más anyagokból is ételeket pláne most Bálint-napkor, a szerelmesek ünnepén. Ezért készítettem ezt a tortát a finom málnával, naranccsal és szív formában.


Hozzávalók:

15 dkg liszt, 4 tojás, 6 dkg vaj, 15 dkg porcukor, 1 kis reszelt citromhéja,1 mokkáskanálnyi sütőpor, 25 dkg eper, 25 dkg málna,  /mirelit/2 narancs,  2 dl habtejszín, 1 zacskó habfixáló

Egy tálban habosra keverem a vajat 8 dkg cukorral, és a tojássárgájával. Azután a tojásfehérjének kemény habjába elkeverem a maradék porcukrot, a reszelt citromhéjat, és hozzákeverem a sárgájával kikevert anyagot. Utána a szitált liszttel elkevert sütőport. Az egészet jól összekeverem és egy gyengén kivajazott szívalakú tortaformába öntöm. A tetejét a gyümölcsök felével megtöltöm és közepesen meleg sütőben kisütöm. Óvatosan kiszedem a formából és a tetejére tejszínhabot nyomok, -amibe előtte a habfixálót is óvatosan belekeverem - azután szépen elrendezem benne a maradék gyümölcsöket. Díszítem mentalevelekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése