2011. február 26., szombat

Spagetti sonkás zöldséges paradicsom szósszal



Ez is az én kitalációm, mert egy az egyben ritkán készítek el ételt. Szeretjük a tésztás ételeket, különösen a paradicsomosat, ami az egyik kedvenc zöldfűszeremmel a bazsalikommal készül. Ez is zöldséges, mert így tartalmasabb a szósz és finom is, mint csak magában,  befűszerezve a paradicsom. Ez is lehet egytálétel is.

Hozzávalók:

30 dkg spagetti, 25 dkg sonka /főtt vagy nyers füstölt egyben hagyva/, 1 szál sárgarépa, 1 nagyobb szelet zellergumó, 3 ek. olaj, 1 üveg natur sűrített paradicsom /36 dkg/, 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 6-8 db friss bazsalikomlevél, őrölt bors, só, 20 dkg reszelt sajt

A zöldségeket megpucolom és a nagylyukú káposztareszelőn lereszelem. A hagymát, fokhagymát apróra vágom. A sonkát apró kockára vágom. Az olajban a vöröshagymát megdinsztelem, beleteszem a sonkát és párolom kicsit, majd a fokhagymát is beleteszem és amikor megérzem az illatát, akkor máris beleteszem a reszelt zöldségeket, és megsózom. Együtt tovább párolom, ízlés szerint borsozom, és beleöntöm a sűrített paradicsomot, majd felöntöm egy kevés vízzel /kb. 2 dl/ és főzöm, a vége felé beleteszem az apróra vágott bazsalikomot is. Sűrű szósszá kell válnia, nem szabad vizesnek lennie. Ez nem lesz a főzés során sem egynemű, nem is kell, látni és érezni kell a sonkát és egy kicsit a zöldségeket is.
Közben kifőzöm sós vizben a tésztát /én nem szeretem se ázottan, de roppanósan se,a köztes állag a jó - szerintem/ Tálalom a tésztát a tejejére kanalazott szósszal, reszelt sajttal  díszítem bazsalikomlevéllel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése