2011. február 6., vasárnap

Sárgaborsópüré leves



Ennek a levesnek az alapanyaga - különösen főzelék formában - a nagyon nem szeretem emlékeket idéz sok emberben a gyermekkoruk menza konyhájáról. De mint minden ételt ezt is tudni kell, és lehet is finoman elkészíteni, és többféle változatban. Én szoktam a már tányérba mert leves tetejére szórni kevés olajban zsályával pirított laskagombát vagy pirított sonkakockát, és lehet belefőzni kissé csípős karikára vágott debreceni kolbászt is, azt a fajtát, ami vékony hosszúkás, mint egy virsli, és én zöldségesen készítem.

Hozzávalók:

20 dkg feles sárgaborsó, 5 dkg zsír  vagy 1/2 dl olaj, 4 dkg liszt /de ez el is maradhat, mert a borsó elég lisztes, így nem kell sűritő anyag/, 1 csomó zöldpetrezselyem, 1 tk. tárkony, 1 tk. pirospaprika, örölt bors, két szál sárgarépa, két szál fehérrépa, egy szelet zellergumó, 20 dkg nyers füstölt sonkaszelet egy darabban, apró kockára vágott pirított zsemle só, 2 gerezd fokhagyma, 1  kisebb vöröshagyma

A sárgaborsót kiválogatom és tisztára mosom, fazékba teszem és felöntöm 2 liter vízzel, gyengén besózom. Gyakori kevergetés mellett nem túl erős tűzön félpuhára főzöm az apró kockára vágott sonkával. Ezután beleteszem a közben megtisztított és karikára vágott zöldséget, a zellert kockára vágva.  Közben világosra pirítom az olajban a lisztet - éppen csak megkapatom - beleteszem az epróra vágott hagymát, egy picit dinsztelem benne, majd az apróra vágott fokhagymát is beleteszem, leveszem a tűzről és beleteszem a pirospaprikát is. Ezzel a levest berántom Jól felforralom, ízesitem a borssal, tárkonnyal, az apróra vágott petrezselyemmel. Én nem szoktam áttörni, mert a zöldségeket egyben szeretem benne, és nem is kell, mert püréssé fő. Piritott zsemlekockát szórok a tányérokba mert levesek tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése