2011. február 27., vasárnap

Káposztás kocka


Szeretjük a tésztás ételeket, legyen az a sokféle finom olasz tészta vagy a mi tésztáink, a rakott, diós, mákos, tojásos, vagy a túrós csusza stb. Ez az egyszerű tészta talán nem is való a blogba, hiszen mindenki ismeri, egyszerű az elkészítése is. De éppen ezért mégis leírom, mert nem mindenki igényli a bonyolult vagy külhoni ételeket. Olvastam az egyik blogon valakinek a felháborodott megjegyzését az író felé -aki csak drága hozzávalókból, és nem mindennapi ételeket készít - hogy nem ismeri a paprikáskrumplit. Én az egyszerű felé hajlok, de mindennek van helye a gasztronómiában, mert az ízlésünk szerencsére nem egyforma.

Hozzávalók:

30 dkg fodros kockatészta, 80 dkg fejeskáposzta, 3 ek. olaj vagy 5 dkg zsír, /1 dkg cukor, én nem használom, mert borsosan szeretjük/, bors, só

A káposztát lereszelem és beleteszem a jól felmelegített olajba, sózom, borsozom. A káposzta saját nedve párolog, ezalatt puhul és többszöri kevergetés közben megpirul.
A tésztát forró sós vizben - amibe egy kis olajat is teszek, hogy a tészta ne tapadjon össze - megfőzöm. Én nem szeretem se roppanósan, se túlfőzötten csak a kettő között.
A tésztát leszűröm, forró vízzel leöblítem, jól lecsurgatom és összekeverem a káposztával.

Aki édesen szereti tegye az olajba a cukrot és kissé karamelizálja, és ebbe tegye a reszelt káposztát. Ha nagyon édesszájú, még a tálaláskor a tészta tetejére is tehet cukrot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése